Kundeservice
Altid god service og rådgivning
Kundeservice
Vi måler vores kunders tilfredshed
Vi måler hver eneste dag privatkundernes tilfredshed med deres besøg i den lokale synshal, og mere end 3.500 kunder vurderer hver måned servicen.
Faktisk er vi branchens første bilsynsvirksomhed, som både måler og offentliggør kundernes vurderinger af de lokale bilsynshaller.
Til denne måling har vi indgået et samarbejde med Enalyser A/S, som både varetager udsendelse og bearbejdning af resultater til månedlige rapporter som bruges i det interne arbejde med kundetilfredshed mv. Mange virksomheder bruger f.eks. Trustpilot til denne type målinger, men Applus Bilsyn har valgt at bruge Enalyzer, da vi så kan få en vurdering af den enkelte synshal og ikke kun Applus som virksomhed.
Endvidere tilsikrer den måde vi indsamler informationerne på, at vi kun får vurderinger fra private, som faktisk har været til bilsyn hos os.
Kundeservicescoren kan ses på alle vores lokale synshaller, som betjener privatkunder.
Sådan udregnes kundeservicescoren
Kundeservicescoren udregnes som gennemsnittet af i alt 8 spørgsmål omkring kundens oplevelse af kundebetjeningen, hvortil der kan svares på en skala fra 1 til 7. Scoren 7 er i den sammenhæng den højeste score. Når kundeservicescoren er beregnet, omsætter vi den til en række stjerner og en forklaringstekst efter nedenstående skema.
Scoreforklaring
7,0 - 6,6 Excellent service | |
6,5 - 6,1 Meget god service | |
6,0 - 5,1 God service | |
5,0 - 4,1 Mindre god service | |
4,0 - 1,6 Dårlig service |
Ud over stjerner og forklaringstekst kan man også se, hvor mange privatkundevurderinger synshallen har fået. Scoren opdateres som minimum hvert kvartal. Vi offentliggør ikke enkelte vurderinger for hver kunde, da det er for omfattende et arbejde og da kundeservicescoren udregnes af i alt 8 spørgsmål.
Alle private som afgiver deres e-mail i forbindelse med bookingen af bilsynet eller senest i den lokale bilsynshal vil dagen efter bilsynet modtage en e-mail med spørgeskemaet.
Trafikstyrelsens Smiley-ordning
Ligesom vi offentliggør Kundeservicescoren for den enkelte synshal, offentliggør vi også Trafiksstyrelsens Smiley-ordning for hver eneste synshal. I Applus Bilsyn har alle synshaller enten med en Elite eller Godkendt smiley.
Smiley forklaring
Elite Her er en meget velfungerende synshal, der yderst sjældent begår fejl. En synshal med en elitesmiley har en meget høj synskvalitet. | |
Godkendt Her er en synshal med styr på tingene, og det er også her, nye synshaller starter. I dette område ligger den store gruppe af synshaller, der generelt gør et godt stykke arbejde. Kun en enkelt fejl fra tid til anden medfører, at synshallen ikke er på eliteniveau. | |
Plads til forbedring Denne synshal klarer sig rimeligt, men der kan godt strammes op, da synshallen begår fejl af og til. | |
Under opsyn Synshallen har haft mange fejl, og kvaliteten af arbejdet kunne være bedre. Trafikstyrelsen holder et vågent øje med synshallen og er ret hyppigt på tilsyn her. | |
Under skærpet opsyn Her er en synshal, der har meget svært ved at efterleve kravene, og derfor fører Trafikstyrelsen skærpet tilsyn med synshallen. Kvaliteten af syn er ikke tilfredsstillende. Medmindre der straks gøres en indsats for at forbedre kvaliteten, risikerer en synshal med denne smiley at blive lukket af Trafikstyrelsen. |
Genveje
Hvorfor vælge Applus Bilsyn
- Nem og enkel tidsbestilling
- Konkurrencedygtige priser
- Altid en synshal nær dig
- Høj kundeservice
- Uvildig rådgivning i hallen